Business Hi-Tech

Licitatii online pentru polite de asigurari auto

08.08.2000, 00:00 45



Pentru companiile de asigurari vanzarea de polite online se limita, pana nu de mult, la a gasi un furnizor de servicii de comert electronic care sa le preia pe web oferta, fara a permite interactivitatea in relatiile cu clientii mai nici macar in ceea ce priveste negocierea pretului.

Cota crescuta de piata si notorietatea unor operatori online care practica un sistem de tranzactii bazate pe sloganul "spune pretul pe care vrei sa-l platesti" a facut insa ca si politele de asigurare sa devina un serviciu a carui valoare se poate licita pe Internet.

Cel mai recent exemplu al acestei tendinte este infiintarea unei firme mixte specializata in comercializarea de polite de asigurare auto de catre furnizorul de servicii online Priceline si compania de asigurari W. R. Berkley.

Prin aceasta initiativa, W. R. Berkley isi va promova diferitele tipuri de asigurari auto prin intermediul site-ului proiectat de Priceline care va primi anual o cota parte din veniturile inregistrate prin vanzarile de polite pe Internet.

Analistii sunt de parere ca utilizatorii vor oferi un pret initial cu 25% sau 30% mai mic decat cel platit in mod normal pentru o asigurare auto.

George Barto, analist la Gartner Group, este de parere ca aceasta tendinta de o incerca sa cumperi mai ieftin de pe Internet este normala si ca nu va exista nici o problema pentru ca in final cererea sa se intalneasca cu oferta.

"Aceasta cooperare va face din Priceline un furnizor de servicii de asigurare de prima mana, comparabil cu Quotesmith sau InsWeb. Trebuie sa fim realisti. Daca o persoana liciteza 50 de dolari pentru un anume tip de polita de asigurare, nimeni nu ii va oferi acest serviciu. Astfel, utilizatorii vor trebui in cele din urma sa mareasca suma pana la un nivel rezonabil", a precizat Barto.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO